marți, 14 decembrie 2010

intimitate

cel mai bine am inteles notiunea de intimitate cand am vazut imaginea unor femei discutand. prima oara m-a frapat acum vreo doi ani, cand mi-am vizitat o prietena in casa parintilor ei. la un moment dat, fara sa vreau, am surprins printr-o usa intredeschisa imaginea lui Laure vorbind cu mama ei. era atata caldura si se priveau cu atata dragoste, erau doar ele si altceva nu mai exista in jurul lor. era prima data cand am vazut profunzimea unei relatii. in acel moment am avut un sentiment de strangere de inima, niciodata nu mai vazusem acest tablou, in care o femeie de o eleganta rafinata isi privea fiica rebela cu care nu era de acord in multe privinte, cu atat de multa dragoste. pentru mine a fost o surpriza sa o vad pe Laure, care e o femeie genul foarte masculin si foarte stridenta, transfigurata. in momentele in care era in preajma parintilor, era cu totul o alta persoana si nu la modul fals si ipocrit. aproprierea mamei parea sa o transforme, sa ii ofere o feminitate pe care nu o mai vazusem la ea.

a doua oara, acest tablou al intimitatii l-am surprins intre doua prietene pe care le-am fotografiat. fotografia nu e una clara si reusita, insa imaginea apropierii si a legaturii dintre ele se vede. aceasta imagine am vazut-o numai in Franta, femeia delicata si eleganta in atitudine si simplitate care se apleaca asupra relatiilor cu adevarat profunde, fara ca intre ea si cealalta sa existe vreun spirit competitiv, care nu au nimic de demonstrat si care se daruieste in intregime cu deschiderea omului care nu a cunoscut nicicand sentimentul tradarii.

multumesc Helene, multumesc Karline

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu